Architecture and the City. The appropriate measuring rod between communication and interpretation
DOI:
https://doi.org/10.6092/2281-4574/1809Keywords:
architettura, città, comunicazioneAbstract
The contemporary crisis in city life is seen in the incapacity of urban planning and city design with regard to the landscape, which is basically overwhelmed by the scarcity of ideas in the “architecture as a show business” which now reigns. An empty formalism, as scarce consideration of social relationships and an ignorance of the syntactic rules of urbanistics are transforming architecture into a publicity slogan and urban spaces into a place of changeability and the ephemeral. The lesson which comes from the semiotics of the arts in relation to architecture has been completely forgotten if not altered into a production of “architectonic sculptures” monologuing with themselves, incapable of building continuity in the urban space/time contextDownloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2010-12-30
Issue
Section
Articoli
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).